Samenwerken met externe partijen
Werk je regelmatig met externe partijen, bijvoorbeeld met klanten, leveranciers of in projecten, dan is de kans groot dat je dat je als gast wordt toegevoegd aan hun Microsoft Teamsomgeving. Dit is namelijk een ideale manier om veilig samen te werken, informatie en bestanden te delen en overzicht te houden op de voortgang en planning.
Op het moment echter dat de samenwerking stopt, wil je ook de gasttoegang stoppen en deze gasttoegang niet meer zien in jouw eigen account. Mogelijk zal de Teameigenaar of de IT beheerder van de hoofdorganisatie jou verwijderen uit hun systeem, maar dat gebeurt niet altijd. Daarnaast blijft het gastteam zichtbaar in jouw account, ook al heb je er geen toegang meer toe. Dit zorgt natuurlijk op den duur voor een onoverzichtelijk geheel.
In deze blog leg ik uit hoe je een gastaccount uit jouw Teams omgeving kunt verwijderen. Dit doe je niet in Teams zelf maar hiervoor ga je naar:
Stappenplan Hoe verwijder ik een gasttoegang uit Teams
- Log in met je accountgegevens
- Klik vervolgens rechts op het icoon organisaties. Aan de rechterkant opent een scherm met daarin de organisaties waar jij een gastaccount hebt.
- Onderaan klik je op organisaties beheren en vervolgens kun je per gastaccount aangeven of je deze wil verlaten en volg je de stappen in het scherm.
- Na het voltooien van de stappen is jouw account verwijderd.
Zie het account toch nog in je Teams app? Log dan een keer in en uit.