Meest gestelde vragen
en antwoorden

Meest gestelde vragen
en antwoorden

Dit verschilt per opdrachtgever. Het is net waar jouw voorkeur ligt. In de praktijk is een wekelijkse (virtuele) meeting wel handig. Bij voorkeur op een vaste dag en op een vast tijdstip. Ik verzamel mijn vragen vragen tot deze meeting, zodat we deze wekelijks kunnen bespeken. Deze meeting kan bijvoorbeeld via Skype plaatsvinden. Toch is ook persoonlijk contact belangrijk. Ik streef ernaar om minimaal een keer per kwartaal een persoonlijke afspraak te maken met de opdrachtgever, maar ook dit is afhankelijk van de samenwerking en project.

Uiteraard moeten we eerst samen ervaren of we samen een match hebben. Daarom geloof ik in een proefperiode van drie maanden. Na twee maanden plan ik een evaluatiegesprek in. We bespreken dan of er een wederzijdse klik is en of we de samenwerking op deze voet gaan voortzetten. 

Niet tevreden? Je kunt de samenwerking met het bijbehorende urenpakket tijdens de proefperiode per direct stopzetten.

Tevreden? Dan wordt de overeenkomst met een jaar verlengd. Dit houdt niet in dat je vastzit aan een jaar, er geldt een opzegtermijn van 1 maand, dus je zit nergens aan vast. Dit contract van een jaar is vooral bedoeld als zekerheid voor jou. Dat ik in mijn planning voor jou de benodigde tijd reserveer. 

De minder gewerkte uren worden per maand bij elkaar geteld en mogen tot maximaal in de maand daaropvolgend gebruikt worden. Daarna komen ze te vervallen.  De reden hiervoor is simpel, mijn planning is afgestemd op het aantal uren dat opdrachtgevers afnemen  Daarnaast is het niet alleen voor mij, maar ook voor jou essentieel om de afgenomen uren ook daadwerkelijk te gebruiken. Dit zorgt namelijk voor contiinuïteit zodat jij tijd en ruimte krijgt om je te kunnen focussen op datgene dat er voor jou echt toe doet.

Uiteraard mag je jouw urenpakket ter alle tijden downgraden. Het streven is altijd om het urenpakket op jouw actuele situatie af te stemmen.

Allereerst hou ik je op de hoogte van de voortgang en gewerkte uren. In overleg bespreken we wat prioriteit heeft en wat er naar de volgende maand geschoven kan worden. Mocht je toch meer uren nodig hebben buiten het urenpakket om? Dan bieden wij je twee keuzes:

Verrekening per kwartaal; ik hou voor elke klant een urenoverzicht bij, dit is ter alle tijden inzichtelijk. De extra gewerkte uren worden op basis van nacalculatie aan het eind van ieder kwartaal gefactureerd tegen het in de overeenkomst vermelde uurtarief. Hierdoor blijft het transparant en houd jij het overzicht.

Urenpakket upgraden; Uiteraard mag je jouw pakket ook upgraden. Het is uiteindelijk ook de bedoeling om een pakket te hebben dat op jouw situatie is afgestemd. En niet geheel onbelangrijk: hoe meer uren je afneemt, hoe goedkoper het uurtarief wordt.

Dat kan. In overleg gaan we kijken welke taken ik tijdens deze periode van je overneem. De verrekening van de uren gaat dan volgens de nacalculatie extra gewerkte uren per kwartaal. 

Helaas heb je niet altijd alles in de hand en kan het gebeuren dat ik door omstandigheden voor langere tijd geen werkzaamheden kan verrichten. Maar ondanks dat ik alleen werk, heb ik een heel netwerk aan andere Virtueel Assistenten en Virtueel Professonials om me heen. Mocht de situatie zich voordoen dat ik om wat voor reden dan ook langdurig geen werkzaamheden kan verrichten, dan gaan we in overleg op zoek naar een ‘collega’ VA die de werkzaamheden tijdens mijn afwezigheid over kan nemen. Zo zorgen we er toch voor dat jouw continuiteit gewaarborgd blijft.

vgo('process');